A selection of my works for dance choreography / theatre
 

It Comes Like a Hunter [Theatre]

זה בא כמו צייד 

A poetic play, with choreographed work, inspired by the book 'The Christ of Fish' by Yoel Hoffman.  
A production of HaSimta Theater

A kaleidoscope of memories, secrets and passion.
Natan tries to grasp the image of Magda, his melancholic aunt who adopts him after the death of his parents. He recreates with his gaze and his words, like a delicate act of embroidery, moments of dream and kindness, love and crisis.  

In the play 'It Comes Like a Hunter', Hoffmann's writing, which has surrealistic and formal characteristics, was translated into a stage language full of vivid images, body images and choreography with the fickle presence of subtle and dark humor.  
The ensemble of actors acts and moves in precise coordination, like a beating heart, while listening and being sensitive to the text. 
It was an honor to compose a soundtrack to this ambitious, surreal and soulful theatre play. 
Runs monthly at HaSimta Theater, Old Jaffa (Tel Aviv-Jaffa). 

 

 
יצירה פואטית בהשראת הספר 'כריסטוס של דגים' מאת יואל הופמן.  
הפקת תיאטרון הסימטה. 

קליידוסקופ של זכרונות, סודות ותשוקה. נתן מנסה לאחוז בדמותה של מגדה, דודתו האפלה שמאמצת אותו לאחר מות הוריו. הוא משחזר במבטו ובמילותיו, כמו מעשה ריקמה עדין, רגעים של חלום וחסד, אהבה ומשבר. 

 

בהצגה 'זה בא כמו צייד' כתיבתו של הופמן בעלת המאפיינים הסוראליסטים והצורניים תורגמה לשפה בימתית שופעת תמונות עזות מבע, דימויי גוף וכוראוגרפיה עם נוכחות הפכפכה של הומור דק ואפלה קודרת. 
אנסמבל השחקנים פועל ונע בתאום מדוייק, כמו לב פועם, תוך כדי הקשבה ורגישות לטקסט. 

 

מתוך כריסטוס של דגים מאת יואל הופמן 
עיבוד ובימוי: נתלי שילמן 

 

ליווי אמנותי: סטפן פרי 
ניהול אנסמבל צעירים: עירית פרנק 
מוסיקה מקורית ועיצוב פסקול: אלדר ברוך 
עיצוב במה ותלבושות: יעל סקידלסקי 
עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין 

 

שחקנים: רוני ארנון, לוטן וולמן, אילת אופיר, בן עובד ברקוביץ 
ולריה ליכטמן, לירן אוריצקי , דביר אילת השחר
 

The Big Game [A theatrical dance performance; Israel, Zimbabwe]

The Big Game "invites the audience to enter an absurd world composed of games which have been made up and are played out by four dancers on stage in real time. The various games expose the emotional world of the dancers and the power relations between them. 

As the performance is created in real time the rules of the choreographic game are exposed and the relationship between the performers and the audience is being challenged. The audience is invited to take part in the piece and influence the evolution of the game. 

The piece raises questions about the purpose of the game, who sets the rules and how these rules influence the interaction between the players, how far the players would go to achieve a desired outcome, and what happens if the rules are broken. It questions our sense of free choice and understanding of responsibility as players in our own personal and social games."

Performers | Credits

Concept,  choreography & directing: 
Sharona Florsheim 

Dancers & Creative partners: Yochai Ginaton, Keren Ben Altabet, Tamar Nevo,  Ady Elzam 

Music editor & live music: Eldar Baruch

Costume & stage design: Michal Kapelluto 

Performed at: Varda studio, Suzanne Dellal center Tel-Aviv.

http://sharonaflorsheim.com/works/the-big-game
 

המשחק הגדול; משחק בו החוקים והתוצאה נקבעים על הבמה בזמן אמת

שתי נשים ושני גברים יוצרים בניהם עולם אבסורדי המורכב ממשחקים. על הבמה, אל מול עיני הקהל, נוצרים חוקי משחק חדשים וספונטניים המובילים למפגשים בלתי צפויים, משעשעים ואינטימיים. המשחקים השונים חושפים את העולם הרגשי של הדמויות ואת יחסי הכוחות המתפתחים ביניהם תוך כדי המופע

העבודה חושפת את חוקי המשחק של תהליך היצירה הכוריאוגרפי כשהוא מתרחש בזמן אמת מול הקהל ובוחנת את  מערכת היחסים והציפיות בין היוצרים על הבמה ובין הצופים השותפים למשחק המכונה "הופעת מחול

קרדיטים
כוריאוגרפיה ובימוי: שרונה פלורסהיים
רקדנים שותפים ליצירה: יוחאי גינתון, עדי אלזם, קרן בן אלטבט, תמר נבו
עריכה מוסיקלית והלחנה: אלדר ברוך
עיצוב תלבושות וחלל: מיכל קפלוטו